söndag 3 mars 2013

Matchrapport Lövet - Skogås, 3-1

Matchen börjar och den börjar fort, jag vet inte vad som händer men plötsligt studsar bollen, högt, ner mot vårt mål och jag ser Lille flytta sig... åt fel hon. Hon ser inte ett dugg och bollen studsar in i slow motion. Jag kan inte kalla det annat än otur!

Under resten av periden och faktiskt hela matchen avlöser Lilles tv-räddningar varandra, det är helt galet bra!!

Men vi jobbar vidare och bara en minut senare får vi frislag framför deras mål. Nu är det Chris som har huvudet med sig, Skogås fattar ingenting (de går på byte), jag (på bänken) fattar ingenting men plötsligt har Chris klippt till och bollen ligger bakom deras målvakt! Såååå skönt! 1-1, nu kör vi!

Vi styr sedan stora delar av första halvlek. Vi pressar inte utan försöker styra av deras spel. De har några chanser men vi har massor. Det känns bra, det var bara en tidsfråga... men dessvärre blev det inget mer mål i den första perioden. Däremot fick Tina bollen i pallet 17.06 och åkte ut för nick ;)

Så har vi 4-5, i två minuter. Jag känner mig såå säker när vi spelar box och den här gången lyckades jag knipa åt mig bollen och dra upp på deras planhalva. Jag kom ner i hörnet och stannade där tills min motståndare sparkade ut bollen från plan. Vi fick frislag och jag hittade Roffe som i sin tur höll kvar bollen i anfallszon på ett förträffligt sätt och vips, hade halva boxplaytiden passerat!

Vi går till vila och får nya instruktioner. Nu ska det pressas och det ska pressas högt!

Vi kliver in i andra period och pressar. Vi gör det bra, riktigt bra. Skogås kommer ingenstans. Och vi är först på bollen, hela tiden. Jag är såå nöjd över min kedja! Roffe och Madde sliter som djur. Madde är så bra placerad så många gånger och jag lyckas få in billen till henne flera gånger men det lyckas alltid vara en Skogåsspelare i vägen... men till slut får vi utdelning. Efter 10 minuter in i andra får Madde möjlighet att skicka in bollen till mig i mitten och jag kan bara smacka till den, rätt i nätet! Tack för den! 2-1, smask!

Den tid jag sitter på bänken under resten av perioden kan jag bara njuta. Samspelet mellan Frida, Jenny och Mia är klockrent. Att se Jenny slita i hörnet för att vinna kampen och få tillbaka bollen för att sedan med sån koncentration och närvaro slå tillbaka den hem till Tina så många gånger är underbart att se!

9 minuter in i sista period tar AK time out. Pressen ser inte så bra ut längre... De lyckas komma förbi och slå långbollar. Vi uppmanas att backa hem lite men ändå se till att anfalla. Det känns som att vi lyckas rätt bra. När klockan står på 15 minuter passar eller skjuter Skogås fel och bollen hamnar hos Tina som slår upp den till Jenny. Hon är inte sen att ta tillfället i akt, hon sätter fart mot mål och skjuter, i mål!! Där satt den, spiken i kistan! 3-1 och underbart!

Sen håller vi bara tätt, försvaret kanske är lite förvirrat ibland men annars hade det väl inte varit Lövet?? Vi håller faktiskt tätt hela vägen och Lena kämpar så in i bengen och till slut åker hon ut för slag. Men jag känner ingen oro för det. Det är 26 sekunder kvar och det är vi som håller i boller 20 av dem ;) Bra Jessica och Chris!

Vi gör en riktigt bra match tjejer! Det är så roligt att se och spela! Forwards har jag redan nämnt och nu måste jag också säga att alla backarna gör en riktigt bra insats! Ni spelar bollen, ni tar det lungt, håller i bollen när det krävs och passar i rätt ögonblick. Inte en enda gång under dagens match tänkte jag "släpp bollen" och det gällde alla, inte heller forwards höll bollen för länge. Alla släppte bollen och vi hade riktigt bra rull många gånger. Det är matcher som denna som gör det så roligt att spela med er tjejer!

Dagens glimmer går oavkortat till Chris. Om det var Marias Aloe Vera drink som gjorde det så vill jag också ha lite. Du gör ett fantastiskt jobb idag. Det syntes så tydligt att du hade bestämt dig för att först på bollen och för att ge allt i varje närkamp! Underbart att se hur du lyckades med det! Keep up the good work!!

Men alla, var och en gjorde en fantastiskt insats! Riktigt bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar